۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۶۲۷۸۷۱
حجت الاسلام طباطبایی نژاد در گفت‌وگو با رسا:

دولت مردم را نامحرم نداند |خشونت و تخریب در اعتراض مدنی جایی ندارد

دولت مردم را نامحرم نداند |خشونت و تخریب در اعتراض مدنی جایی ندارد
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت مردم را نامحرم نداند، گفت: خشونت و تخریب در اعتراض مدنی جایی ندارد.

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص مرز بین اعتراض و اغتشاش، اظهار داشت: فردی که نسبت به یک مسأله در جامعه اعتراض دارد، هرگز دست به تخریب اموال عمومی و حمله به اماکن امنیتی نمی‌زند.

وی با یادآوری مسیر تظاهرات مردمی در زمان طاغوت، ادامه داد: در زمان طاغوت نیز مجموعه اعتراضات مردمی علیه رژیم ستمشاهی، هرگز رنگ و بوی تخریب و حمله به اماکن دولتی و شخصی را به خود نگرفت.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی همچون شهید بهشتی و شهید مطهری در ایام مبارزات علیه شاه پهلوی مردم را آگاه کرده بودند که به اموال مردم و اماکنی که به زندگی روزمره مردم ارتباط مستقیم دارد، صدمه وارد نکنند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مدنی بودن حق اعتراض در جهان کنونی، بیان داشت: فارغ از یک نگاه دینی که به مردم حق می‌دهد در مقابل مشکلات اعتراض خود را بیان کنند، در نگاه مدنی نیز اعتراض به این معنا است که مردم حرف خود را به گوش حاکمیت برسانند اما در یک حرکت مدنی هرگز خشونت و تخریب اموال مردم جایگاهی ندارد.

عضو فراکسیون روحانیت پارلمان با جدا کردن خط مردم عادی از اغتشاشگران، عنوان کرد: افرادی که دست به اقدامات ضد امنیتی می‌زنند، قطعا از یک منبع فکری خارجی و یا خود فروخته داخلی خط می‌گیرند. گاهی نیز شاید برخی از مردم عادی تحت تاثیر هیجانات برخی از اقدامات را انجام دهند، اما هرگز نمی‌توان مردم کوچه و بازار را که به موضوعات معیشتی خود حساس هستند را با کسانی که علیه کشور اقدامات خشن و مسلحانه می‌کنند، هم ردیف دانست.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم مطمئن باشند صدای اعتراض آنها به گوش دولتمردان رسیده است. علاوه بر مردم بنده به صراحت اعلام می‌کنم جمع زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با برخی از سیاست‌های دولت در زمینه اقتصاد موافق نیستند و از جایگاه نظارتی خود حتما مطالبات به حق مردم را پیگیری خواهند کرد.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد بیان داشت: مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی احساس می‌کنند که در قضیه سهمیه‌بندی بنزین، دولت آنها را نامحرم دانسته است.

وی در پایان گفت: هر زمان که مردم احساس کنند دولت خود را از آنها جدا کرده و به صورت خود رأی عمل می‌کند، دست به اعتراض می‌زنند؛ در قضیه سهمیه‌بندی بنزین نیز ریشه بخش بزرگی از اعتراضات در همین رفتار دولت بود./856/ت302/ق

ارسال نظرات